El sardinal Sant Pau

Construcció del Sant Pau

Construcció del sardinal Sant Pau

El Sant Pau als actes del Tricentenari a Arenys

El passat 23 de febrer, A Tot Drap va col·laborar en els actes del Tricentenari d’Arenys, amb la participació del Sant Pau amb el desembarcament dels miquelets de l'Ermengol Amill.

Els fets que vàrem commemorar a Arenys es remonten a la tarda del 30 de gener de 1714 quan 400 fusellers van arribar a Arenys per mar forçant el setge de Barcelona. En concret es tracta d'una acció militar que s'havia planificat per atacar per sorpresa Mataró però arran de diverses informacions dels serveis d'espionatge es va abortar l'acció i les tropes van desembarcar entre Arenys i Canet per atacar Sant Pol de Mar. El regiment de fusellers de muntanya era comandat pel coronel Ermengol Amill que el 31 de gener de 1714 informava des de Sant Pol que havia rendit la guarnició borbònica. A partir d'aquest fet van començar quinze dies d'enfrontaments intesos entre les tropes d'ambdos bàndols que tindrien un punt àlgid amb l'atac i la destrucció de Sant Pol per part de les forces borbòniques.

A més del Sant Pau, hi varen participar altres embarcacions de vela llatina com el Sant Ramon i la Massagran, entre d’altres.

Agermanament del Sant Pau i el Bot Salvavides de Calafell

Ahir, 19 de maig, va tenir lloc la XI Fira de la Mar de Calafell on Sant Pol i la nostra associació han tingut un paper rellevant. Es va participar, al matí, a la trobada de vela llatina organitzada per l'associació del “Patí Català de Calafell” i a la tarda als actes d'agermanament del bot salvavides de Calafell i el Sant Pau.

La Fira de la Mar va ser inaugurada pel subdelegat del govern de l’Estat a la província de Tarragona, Jordi Sierra. Va estar acompanyat de l’alcalde de Calafell, Joan Olivella i regidors del consistori; a l’acte també va participar l’alcaldessa de Sant Pol de Mar, Montse Garrido, i el patró major de la Confraria de Pescadors de Calafell, Joan Solé.

Durant el matí el desenvolupament de la trobada de vela llatina es va veure afectat per les condicions climàtiques. Es van batejar tres embarcacions de l’associació Patí Català (Lola, Montserrat i Mar Mític), i posteriorment embarcacions tradicional vingudes d'una gran part del litoral català, entre les que es trobava el Sant Pau, van navegar fins les tres del migdia.

El Sant Pau des de la Farigola. Foto Toni Clapés

Foto del Cesc Jordàn Vallés

Visita al Sant Pau de Montserrat Garrido, alcaldessa de Sant Pol

Desprès del dinar, en un acte presidit per l'alcalde de Calafell i l'alcaldessa de Sant Pol, es va fer l'agermanament del bot salvavides de Calafell i el Sant Pau. De manera simbòlica es barrejaren les sorres de la platja i les aigües del mar de totes dues poblacions.

Des d'aquí volem agrair la bona acollida de les gents de Calafell i volem desitjar que les relacions d'amistat es mantinguin en el temps.

Imatge de la web municipal de Calafell

AGERMANAMENT DEL “SANT PAU” DE SANT POL DE MAR I DEL “BOT SALVAVIDES” DE CALAFELL

EL 22 D'AGOST DE L'ANY PASSAT VA SER UN DIA MOLT IMPORTANT PER TOTS ELS MEMBRES DEL NOSTRE BOT SALVAVIDES.

VÀREM ANAR CONVIDATS PELS AMICS DE “A TOT DRAP” A LA PLATJA DE SANT POL A FER LA NOSTRA TRADICIONAL EXHIBICIÓ.

FINS AQUÍ TOT NORMAL. VA SER UN DELS DIES MILLORS FORA DE CALAFELL I QUE RECORDAREM SEMPRE. ENS VAREM SENTIR COM A CASA.

PERÒ DINTRE DE LA NORMALITAT VA PASSAR UN FET QUE' AVUI VOLEM FER OFICIAL.

EL BOT VA ARRIBAR A SANT POL I A LA COBERTA I PORTAVA LA SORRA QUE VA SALTAR DELS PEUS DELS TRIPULANTS L' ÚLTIM DIA QUE VA SORTIR DE CALAFELL I COM ES NORMAL AMB AIGUA DINTRE.

AL MOMENT DE FER LES VOLTES DAVANT MATEIX DEL SANT PAU , LA SORRA, LA NOSTRA SORRA I L'AIGUA, LA NOSTRA AIGUA VAN CAURE AL FONS PER TROBAR-SE AMB LA SEVES NOVES GERMANES, LA SORRA I L'AIGUA DE SANT POL.

EL MATEIX VA PASSAR QUAN VA ARRIBAR DE NOU A CASA EL BOT EL PROPER DIUMENGE QUE VAREM SORTIR A CASA, PERÒ A L'INVERSA.

JA VEIEU, MOLTES VEGADES SENSE PREPARAR LES COSES PASSEN FETS TANT IMPORTANTS COM EL QUE OS ESTIC EXPLICANT:

NOMÉS AMB EL SOROLL DE L'AIGUA I A CADA VOLTA QUE FEIA EL BOT, LES DUES PLATGES S'AGERMANAVEN DAVANT NOSTRE SENSE ADONAR-NOS.

PERÒ COM TOT SEMPRE AL MÓN, ¡BUSQUEM CULPABLES! ¡AMB AQUEST CAS DOS!:

EL SANT PAU DE SANT POL DE MAR I EL BOT SALVAVIDES DE CALAFELL

ANEM DONS ARA A FER OFICIAL AQUEST FET QUE TANT I TANT ENS OMPLE D'ORGULL A LA GENT QUE ESTIMA PER DAMUNT DE TOT LA NOSTRA MAR I AVUI EN ESPECIAL LES NOSTRES EMBARCACIONS.

¡ANEM A LA MAR GERMÀ SANT PAU!

¡VISCA!

EL SANT PAU I EL BOT SALVAVIDES

La Platja de Calafell 19 de Maig de 2012

Escrit de Vicenç Soler – Tripulant del Bot Salvavides

Els calafatadors del Sant Pau

Calafat: Eina de tall ample, en forma d'escarpra, anomenada també calador, emprada pels boters i els calafats per a posar boga o estopa a les juntes de les dogues de la bóta o de les taules de l'embarcació.

Continuen les feines a la coberta del Sant Pau: un cop aplicades tres capes d'oli a la fusta ara toca renovar el sikaflex de les juntes per les que entra aigua cada cop que plou.

Flors i onades a Arenys de Mar

La 5a edició dels Espais Florits d'Arenys de Mar s'ha dedicat enguany a la mar: Flors i Onades.

Aquesta activitat es va inaugurar dissabte dia 4, amb una representació a càrrec del grup de teatre del centre cultural de Sant Pol, dirigit per Pep Mestres i en el que Neus Borrell va interpretar la seva composició: Jo canto, entre onades i flors. El diumenge el gegant Elm es va embarcar i el Sant Pau va partir.

Jo canto, entre onades i flors.

entre onades i flors.

Infinit.

Sento el cant
del balanseig marí.

Que musica el ram d´ones
fins l´infinit.

Jo acompanyo
al ram d´onatges,
dança que dança.
Dança de la mar.

entre onades i flors.

Lletra de Neus Borrell

La pollacra i el pollacrí: el Sant Pau estrena veles

Imatges per gaudir de les noves veles del Sant Pau.

Des del "Tramuntana".

Empopada tranquil·la, tocant el corn from A tot drap on Vimeo.

Navegades primaverals al Sant Pau amb les seves pollacres noves. Vídeo de Xavi Osés

Nous rems pel Sant Pau

Des d'avui el Sant Pau té nous rems gràcies al Museu Marítim de Barcelona, el mestre d'aixa els ha fet en el taller del MMB.

El nostre agraïment especial al seu director Roger Marcet.

A la foto el taller del mestre d'aixa del M.M.B.

Els rems al Sant Pau

Davant la crisi A Tot Drap pren mesures.

Efectivament la gent de A Tot Drap ens agafem les coses seriosament i, com que la situació ho demana, hem pres mides de gairebé tot.

Després hem analitzat la situació amb precisió...

... i finalment hem trobat la solució ecològica i eficient: augmentar la productivitat dels treballadors.

El resultat ha estat espectacular...

El cert es que necessitàvem conèixer la superfície de la vela per tal d'encarregar una pollacra.

En Ferran ja deia que eren 74 metres quadrats de vela i 17,30 d'antena. La resta, com Sant Tomàs, han agafat el metre i la calculadora...

VEURE TOTES LES FOTOS A PICASA

En busca de la cameta perduda

A vegades les grans gestes nàutiques s'aconsegueixen terra endins. La última varada del Sant Pau es va cobrar la cameta que va trencar-se pel mig. Es en el bosc de tardor on trobem la peça de recanvi.

El Sant Pau a rem

Amb la vela a dalt però sense vent el Sant Pau ha arribat a Sant Pol amb el rum-rum del motor. Aquest soroll de fons, de cop i volta, ha parat i tothom ens hem mirat amb el què passa dibuixat a les nostres cares... Encara hi ha prou gasoil, el motor no fa pudor a cremat, sortia aigua pel tub d'escapament,...

El garbí ha vingut en el nostre socors i bufant, mica en mica, ens ha portat de nou a Arenys.

Si voleu fer un tast de la navegada mireu el VIDEO.

A la bocana del port hem cridat de nou al motor que ens ha fet unes quantes bufades i calades. Per la qual cosa, empenyats pel vent i la força dels rems hem entrat a port.